Ημερίδα διάχυσης αποτελεσμάτων Εrasmus +KA2 VETIVER



Το Αχαϊκό Ινστιτούτο εκπαίδευσης ενηλίκων, ΜΚΟ, Πάτρα, οργάνωσε ημερίδα διάχυσης αποτελεσμάτων – Multiplier Event  του έργου  ΕRASMSUS+KA2, , την Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2019, στο King George Hall, Πολυχώρο, Πλατεία Γεωργίου 1Α,Πάτρα.

Η ημερίδα διοργανώθηκε με μεγάλη επιτυχία την τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2019, στη Πάτρα στο  Πολυχώρο  KING GEORGE, στη πλατεία Γεωργίου ΙΑ, από την ερευνητική ομάδα του Αχαϊκού Ινστιτούτου Εκπαίδευσης Ενήλικων, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο  VETIVER “Itineraries with a Variety of open Educational Resources enhanced by a multilingual repository”,  Project number: 2016-1-HU01-KA202-022952 ,που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+/ Key Action 2, Cooperation for  innovation and the exchange of good practices, Strategic Partnerships.

 Πλήθος κόσμου παρακολούθησε αυτήν την ημερίδα  διάδοσης αποτελεσμάτων μαζί με την κοπή πίτας του Ινστιτούτου μας  με πολύ ενδιαφέρον και προσοχή, περίπου 120 άτομα,  Διευθυντές Σχολείων  Β/ θμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί  Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί σχολείων ΕΠΑΛ-   εκπαιδευτικοί επαγγελματικής τεχνικής εκπαίδευσης, φοιτητές από το Πανεπιστήμιο Πατρών, εκπαιδευτές και εκπαιδευτικοί του Αχαϊκού Ινστιτούτου, Εκπαιδευόμενοι/ες του ­Αχαϊκού Ινστιτούτου εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς και μαθητές σχολείων ΕΠΑΛ,  σπουδαστές, καθώς και πολλά μας μέλη και άτομα που ενδιαφέρονται για τα πρόγραμμα ERASMUS+.

Η ημερίδα ξεκίνησε όταν η  Κυριακή  Βαμβακά –Χριστοδουλοπούλου, Επιστημονική Υπεύθυνή του έργου για το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Ενηλίκων, εκπαιδεύτρια ενηλίκων & Συντονίστρια Ευρωπαϊκών προγραμμάτων παρουσίασε το Ευρωπαϊκό έργο  VETIVER συνολικά.  Η Dr. Ανθή Καρατράντου – ΕΔΙΠ ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πάτρας, μας ενημέρωσε και εξήγησε για την  “δημιουργία και διαχείριση  ε- courses στη πλατφόρμα  MOODLE” – (“creation & managing e- courses in platform  MOODLE ).” 

H ερευνήτρια Βίκυ Μαράτου, από την ερευνητική ομάδα DAISSY RESEARCH GROUP του  ΕΑΠ (ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ), μας  παρουσίασε  με ενδιαφέρον τα Προγράμματα ERASMUS+ που  υλοποιεί το ΕΑΠ  με τίτλο: “Supporting the development of digital skills”.  Ο Dr. Χρήστος Χριστακούδης– Διευθυντής 20ου Γυμνασίου Πάτρας μας ανέπτυξε αναλυτικά το θέμα  « Ανάπτυξη  εγκάρσιων ικανοτήτων αξιοποιώντας e-χαρτοφυλάκια με το MAHARA- (Developing Transversal skills using e-Portfolio based on MAHARA).

  Ακολούθησε ο Dr. Σπύρος Παπαδάκης Συντονιστής Εκπαιδευτικού έργου Πληροφορικής Δυτικής Ελλάδας – οργανωτικός Συντονιστής ΠΕΚΕΣ Δυτ. Ελλάδας (ΠΕΚΕΣΔΕ), μας ανέπτυξε θέμα: « Ανοικτές Πλατφόρμες Σχεδιασμού Μάθησης: Το παράδειγμα του LAMS».

Ο Διευθυντής  18ου  Γυμνασίου Πατρών, Ευστράτιος Μαρίνος, εκπαιδευτικός β/θμιας εκπαίδευσης , μας εξήγησε και μας παρουσίασε «το αποθετήριο-Repository VETIVER» (Presentation  of VETIVER Repositοry), το οποίο αποθετήριο είναι ένα πραγματικά καλό εκπαιδευτικό εργαλείο για πρόσβαση σε εκπαιδευτικές πηγές.

Αξιόλογη είναι και ήταν και η εθελοντική συμμετοχή και συνεισφορά στο πρόγραμμα  VETIVER φοιτητών- εθελοντών από το Πανεπιστήμιο Πάτρας, ιδιαίτερα από την Πολυτεχνική  Σχολή. Ένας από τους εθελοντές, ο Φίλιππος  Πελεκούδας Οικονόμου, φοιτητής παν. Πατρών, και μας ανέπτυξε και εξήγησε ¨“Service  Based Learning” – η απόκτηση δεξιοτήτων με την εθελοντική συμμετοχή σε ένα  Ευρωπαϊκό πρόγραμμα η περίπτωση του VETIVER.  

Ακολούθησε η κοπή Βασιλόπιτας και διανομή πλούσιων δώρων και η εκδήλωση έκλεισε  κατά τις 22.00 ώρα με δείπνο και κρασάκι. 

Το πρόγραμμα αυτό VETIVER έχει στόχο τη δημιουργία ενός πολύγλωσσου αποθετηρίου,  εμπλουτισμένου με ανοικτές εκπαιδευτικές πηγές καθώς και η δημιουργία μιας καινοτόμου  και αποτελεσματικής μαθησιακής εμπειρίας για μαθητές επαγγελματικής εκπαίδευσης, οι οποίοι θα χρησιμοποιούν ανοικτές εκπαιδευτικές πηγές, που διατίθενται συνήθως μέσω διαδικτύου και είναι κατανεμημένες με μια συγκεκριμένη ταξινόμηση,  βασισμένη σε κριτήρια τεχνικό-επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ακόμη, στοχεύουμε στη διάδοση του αποθετηρίου στα τεχνικά επαγγελματικά σχολεία (ΕΠΑΛ) και στις πέντε συμμετέχουσες χώρες στο πρόγραμμα.

Στα  πλαίσια  αυτού του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 με τον τίτλο VETIVER “VET Itineraries with a Variety of open Educational Resources  enhanced by a multilingual repository”, στο οποίο συμμετέχει ενεργά και υλοποιεί το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Ενηλίκων από  Πάτρα, συντονιστής του προγράμματος είναι το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο SZÁMALK-Salesian Post-Secondary Vocational School από την   Βουδαπέστη Ουγγαρίας. Εταίροι του προγράμματος είναι ο ισπανικός οργανισμός Fundacion Siglo 22, η αγγλική εταιρία Torridge Training   Consultants, το τεχνικό- Επαγγελματικό Λύκειο Afyonkarahisar Mesleki ve Teknik Andadolu Lisesi, από το Αφιόν Καραχισάρ της Τουρκίας και το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Ενηλίκων από την Πάτρα.

Κατά την διάρκεια του  προγράμματος έχουν δημιουργηθεί  260 εκπαιδευτικές πηγές (Open Educational Resources) σε κάθε γλώσσα  των εταίρων του προγράμματος (Αγγλικά, Ελληνικά, Ισπανικά, Ουγγρικά και Τουρκικά)  σε 7 διαφορετικά μαθήματα: Τ.Π.Ε., Αγγλικά, Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Επιχειρηματικότητα, Εσωτερική διακόσμηση, Σχεδιασμός εσωτερικού χώρου, Έπιπλα και εργαλεία – κατασκευή επίπλων).  Το Αχαϊκό Ινστιτούτο, εκ μέρους της Ελλάδας, έχει αναλάβει τη δημιουργία εκπαιδευτικών πηγών στο μάθημα των Αγγλικών.

Στη παρούσα φάση του προγράμματος έχουμε ολοκληρώσει όλες τις ενότητες μαθημάτων (courses) στην πλατφόρμα MOODLE, και στις 5 γλώσσες του προγράμματος (Αγγλικά, ελληνικά, ισπανικά, ουγγρικά και τουρκικά) και έχουν ήδη αναρτηθεί στη διαδικτυακή πύλη: http://vetiver.4eclass.net, ενσωματώνοντας την ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) και το ηλεκτρονικό  πορτοφόλιο  (e- Portfolio).

  Όλα τα μαθήματα δημιουργήθηκαν και εμπεριέχουν τις 10 νέες εκπαιδευτικές πηγές (Open Educational Resources),που αναπτύχθηκαν με SCORM, συμπεριλαμβάνοντας δραστηριότητες, βίντεο, παιχνίδια, τεστ, διαδραστικές ασκήσεις, και στο τέλος  ερωτηματολόγια και για εκπαιδευτικούς και για μαθητές. Χρησιμοποιήσαμε την πλατφόρμα MOODLE, η οποία ενσωματώνει την ηλεκτρονική μάθηση και την πλατφόρμα MAHARA (e Portfolio), έτσι ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές σε αυτό το έργο να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτό, συμπεριλαμβανομένου ενός συνδέσμου προς το βελτιωμένο πολυ γλωσσικό αποθετήριο.

  Το πρόγραμμα διήρκησε 2 έτη (2016-2018) και φιλοδοξεί με τον εμπλουτισμό του υπάρχοντος αποθετηρίου, να γίνει αντικείμενο χρήσης και πρόσβασης πολλών μαθητών και εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ και Λυκείων και όχι μόνο, αλλά και μαθητών +16, οι οποίοι παρακολουθούν περαιτέρω εκπαίδευση και κατάρτιση (ΙΕΚ, εκπαίδευση ενηλίκων κτλ.), ώστε το αποθετήριο να γίνει γνωστό και χρήσιμο  εργαλείο στη μαθησιακή διαδικασία. Ακόμη ελπίζουμε  ότι οι νέες εκπαιδευτικές πηγές (Open Educational Resources) και τα μαθήματα που δημιουργήθηκαν σε αυτό το έργο να χρησιμοποιηθούν προς όφελος  όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας της Τεχνικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης και όχι μόνο.

Please follow and like us: