Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2 VETIVER: Πιλοτική εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 με τον τίτλο VETIVER “VET Itineraries with a Variety of open Educational Resources enhanced by a multilingual repository”, στο οποίο συμμετέχει και υλοποιεί το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Ενηλίκων από Πάτρα, πραγματοποιήθηκε στις 24 Οκτωβρίου 2018 πιλοτική εκπαίδευση εκπαιδευτικών Επαγγελματικής & Τεχνικής Εκπαίδευσης, στη Πάτρα και στα γραφεία του Αχαϊκού Ινστιτούτου εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Συντονιστής του προγράμματος είναι το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο SZÁMALK-Salesian Post-Secondary Vocational School από την Βουδαπέστη Ουγγαρίας. Εταίροι του προγράμματος είναι ο Ισπανικός οργανισμός Fundacion Siglo 22 από την Μαδρίτη, η Αγγλική εταιρία Torridge Training Consultants από Αγγλία, το Τεχνικό- Επαγγελματικό ΛύκειοAfyon karahisar Meslekive Teknik Andadolu Lisesi, από το Αφιόν Καραχισάρ της Τουρκίας και το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Ενηλίκων από την Πάτρα.
Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν εκπαιδευτικοί επαγγελματικής τεχνικής εκπαίδευσης, φοιτητές από το Πανεπιστήμιο Πατρών, εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι/ες του ¬Αχαϊκού Ινστιτούτου εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς και μαθητές σχολείων ΕΠΑΛ.

Το πρόγραμμα αυτό έχει στόχο τη δημιουργία ενός πολύγλωσσου αποθετηρίου, εμπλουτισμένου με ανοικτές εκπαιδευτικές πηγές, για τη δημιουργία μιας καινοτόμου και αποτελεσματικής μαθησιακής εμπειρίας για μαθητές επαγγελματικής εκπαίδευσης, οι οποίοι θα χρησιμοποιούν ανοικτές εκπαιδευτικές πηγές, που διατίθενται μέσω διαδικτύου και είναι κατανεμημένες με μια συγκεκριμένη ταξινόμηση, βασισμένη σε κριτήρια τεχνικό-επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ακόμη, στόχος είναι η διάδοση του αποθετηρίου στα τεχνικά επαγγελματικά σχολεία και στις πέντε συμμετέχουσες χώρες στο πρόγραμμα.

Στο πιλοτικό σεμινάριο παρουσιάστηκαν οι νέες 50 εκπαιδευτικές πηγές (Open Educational Resources) που δημιουργήθηκαν από κάθε εταίρο (10 ανά εταιρικό ίδρυμα)του προγράμματος, οι οποίες μεταφράστηκαν σε όλες τις γλώσσες των εταιρικών ιδρυμάτων (Αγγλικά, Ελληνικά, Ισπανικά, Ουγγρικά και Τουρκικά) για 7 ειδικότητες που έχουν επιλεχθεί. Συνολικά έχουν δημιουργηθεί περίπου 260 εκπαιδευτικές πηγές για τις ειδικότητες : Ενεργές Εκπαιδευτικές Μεθοδολογίες και Εργαλεία, Τ.Π.Ε., Αγγλικά, Επιχειρηματικότητα, Εσωτερική διακόσμηση, Σχεδιασμός εσωτερικού χώρου, Έπιπλα και εργαλεία – κατασκευή επίπλων. Το Αχαϊκό Ινστιτούτο, έχει αναλάβει τη δημιουργία εκπαιδευτικών πηγών στο μάθημα των Αγγλικών.
Κύριο μέρος του σεμιναρίου ήταν η παρουσίαση των μαθημάτων (courses) στην πλατφόρμα MOODLE,και στις 5 γλώσσες του προγράμματος (Αγγλικά, Ελληνικά, Ισπανικά, Ουγγρικά και Τουρκικά)που έχουν δημιουργηθεί στο πλαίσιο αυτού του Ευρωπαϊκού προγράμματος και έχουν αναρτηθεί στη διαδικτυακή πύλη: http://vetiver.4eclass.net. Όλα τα μαθήματα δημιουργήθηκαν και εμπεριέχουν τις νέες εκπαιδευτικές πηγές (Open Educational Resources),που αναπτύχθηκαν με μορφή SCORM, συμπεριλαμβάνοντας δραστηριότητες, βίντεο, παιχνίδια, τεστ, διαδραστικές ασκήσεις, και στο τέλος ερωτηματολόγια και για εκπαιδευτικούς και για μαθητές. Ακόμη ελπίζουμε ότι οι νέες εκπαιδευτικές πηγές (Open Educational Resources) και τα μαθήματα που δημιουργήθηκαν σε αυτό το έργο να χρησιμοποιηθούν προς όφελος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας της Τεχνικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης και όχι μόνο.
Ελπίζουμε ότι οι νέες εκπαιδευτικές πηγές (Open Educational Resources) και τα μαθήματα (Courses) που δημιουργήθηκαν σε αυτό το έργο να χρησιμοποιηθούν προς όφελος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας της Τεχνικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης και όχι μόνο.

Please follow and like us: