Σχετικά με τα σεμινάρια ελευθέρου χρόνου Αχαϊκού Ινστιτούτου
Το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΜΚΟ), Οργανισμός, μη κυβερνητικός, μη κερδοσκοπικός, ιδρύθηκε το 2007, στην Πάτρα, με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των ενηλίκων πολιτών, την επιμόρφωση, προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη τους, βελτιώνοντας την προσωπικότητα τους και καλλιεργώντας νέες αξίες στην κοινωνία μας.
Το όραμα μας: ”η εκπαίδευση ενηλίκων δεν αποτελεί διαδικασία του να διδάσκει κανείς σε άλλους, αλλά να τους καθιστά ικανούς να αποκτήσουν φωνή”, (Rogers).
Κατά την διάρκεια της διδασκαλίας μας λαμβάνουμε πάντοτε υπόψη μας τις αρχές του Jarvis, (2002):
- τα χαρακτηριστικά ενηλίκων εκπαιδευομένων,
- τον ρόλο του εκπαιδευτή,
- ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευομένων vs μεταφορά γνώσεων,
- κάλυψη των αναγκών τους καθώς και σεβασμό στην ενηλικιότητα των ενηλίκων
Ως Συνταξιούχος εκπαιδευτικός Αγγλικής Φιλολογίας, αποφάσισα να μην παραμείνω ανενεργός πολίτης αλλά να προσφέρω στους συμπολίτες μας , αναλαμβάνοντας το ρόλο του ταγού , μέσα στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης.
Στο Ινστιτούτο μας προσέρχονται πολλοί διαφορετικοί συμπολίτες, νέοι, άνεργοι,άνθρωποι που αναζητούν μια διέξοδο. Στα σεμινάρια που πραγματοποιούμε κατά καιρούς μπορεί να συμμετάσχει όποιοςενήλικας το επιθυμεί. Τα σεμινάρια του Ινστιτούτου αφορούν μαθήματα αγγλικώνκαι ιταλικών. Επίσης προσφέρονται πρακτικές γνώσεις όπως κατασκευή κοσμημάτων,σαπουνιών, διακοσμητικών κεριών, σαπουνιών από ελαιόλαδο. Παράλληλα, μια φοράτο μήνα, λειτουργεί και λέσχη ανάγνωσης. Όλα αυτά τα σεμινάρια προσφέρονται στοπλαίσιο του ελευθέρου χρόνου που αξιοποιούν οι ενήλικες.
Τα προγράμματα αυτά ελευθέρου χρόνου δεν αποτελούν μόνο μια δραστηριότητα αναψυχής, αλλά αποτελούν ψυχαγωγία και συντελούν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των ενηλίκων πολιτών δίνοντας τους ευκαιρίες επιμόρφωσης, προσωπικής ανάπτυξης, αυτονομίας και εξέλιξης. Τα σεμινάρια αυτά παρακολουθούνται κυρίως από γυναίκες, και όχι μόνο, απαλλαγμένες από υποχρεώσεις και με περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Ως οφέλη που αποκομίζουν οι εκπαιδευόμενοι αναφέρονται ως την κάλυψη του ελεύθερου χρόνου, την απόκτηση γνώσεων και γνωριμιών, την αίσθηση αυτονομίας, προσωπικής ικανοποίησης και αυτοεπιβεβαιωσης. Σαφώς τα προγράμματα εμφανίζονται να προσφέρουν και τις τρεις διαστάσεις- λειτουργίες του ελευθέρου χρόνου: αναψυχής, ανάπαυσης και προσωπικής, κοινωνικής και επαγγελματικής ανάπτυξης.
Κυριακή Βαμβακά – Χριστοδουλοπούλου,
Πρόεδρος – Συντονίστρια Ευρωπαϊκών προγραμμάτων